Vineri 26 octombrie 2018
9.30- 10.30 Înregistrarea participanţilor
10.30-11.00 Deschiderea conferinţei – dna Daniela Tontsch, Președinte CNDR și dna Ecaterina Vrăsmaș, Președinte RENINCO, oficialități invitate
11.00-11.30 RENINCO în 20 de ani: Ce am făcut şi unde suntem azi – Ecaterina Vrăsmaș
11.30-13.30 PANEL GREI RENINCO: Grupul Român pentru Educaţie Incluzivă RENINCO:
Accesul şi participarea la educaţie a persoanelor cu dizabilităţi în România –
Cum se reflectă în realitate prin studiile şi analizele experţilor
-
conf.univ.dr.Karla Peter – Universitatea din Oradea
-
prof.univ.dr. Alois Gherguţ – Universitatea Al. I. Cuza din Iaşi
-
prof.univ.dr. Adrian Roşan – Universitatea Babeş Bolyai din Cluj Napoca
-
prof.univ.dr. Daniel Mara – Universitatea Lucian Blaga din Sibiu
-
prof.univ.dr. Doru Popovici- Universitatea din Bucureşti
-
prof.univ.dr. Livius Manea – Universitatea din Bucureşti
-
prof.univ.dr. Traian Vrăsmaş – Universitatea Ovidius din Constanţa
Moderator: Prof. univ.dr. Ecaterina Vrăsmaș
Puncte cheie de analiză privind accesul și participarea la educație
-
Legislația
-
Managementul educațional
-
Practicile la nivel de şcoli, clase, structuri şi servicii educaţionale
13.30 – 14.00 Discuţii în plen
14.00 – 15.00 Pauză de prânz
15.00– 16.30 Trei ateliere de lucru:
A.1. Pentru o legislaţie unitară, coerentă şi clară : Cadrul legislativ pentru realizarea unui sistem educaţional și de formare profesională incluzive şi armonizarea conceptelor din actele normative privitoare la educaţie cu Convenţia ONU cu privire la Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi/Legea nr. 221 din 221 din 2010 (art. 24) şi Strategia națională “O societate fără bariere pentru persoanele cu dizabilităţi” 2016-2020, aprobată prin HG nr. 655/2016.
A.2. Monitorizarea accesului şi participării la educaţie. Proceduri unitare de monitorizare a accesului la educație și formare a persoanelor cu dizabilităţi. Rolul societăţii civile în monitorizare.
A.3. Asigurarea şi evaluarea practicilor la clasă. Indicatori referitori la aplicarea principiilor educaţiei incluzive în activitatea didactică în grila de evaluare/monitorizare a activităţii cadrelor didactice.
Sâmbătă 27 octombrie 2018
9.00 – 10.30 Sinteza discuţiilor pe ateliere
-
Atelierul 1. Legislaţie
-
Atelierul 2. Monitorizarea
-
Atelierul 3. Asigurarea practicilor adecvate la clasă
10.30- 11.00 Pauză de cafea
11.00- 12.00 Discuţii în plen
12.00-12.30 Lansarea manifestului
ACCES ŞI PARTICIPARE la EDUCAŢIE INCLUZIVĂ PENTRU PERSOANELE
CU DIZABILITĂŢI ÎN ROMÂNIA
12.30 -13.00 Concluziile şi închiderea conferinţei
‘