Crearea de locuri de munca asistate pentru persoane cu dizabilitati

Incepand cu 1 septembrie 2017, prin modificarea art. 78 din Legea 448/2006, optiunea de a achizitiona de la unitatile protejate produse si servicii de catre firme si institutii publice in cuantumul taxei pe dizabilitate a fost anulata prin OUG 648/07.08.2017.

Astfel, pe de o parte, persoanele cu dizabilitati angajate in unitatile protejate existente sunt expuse unui risc considerabil de a ramane fara locuri de munca, iar pe de alta parte, angajatorii cu peste 50 de angajati sunt nevoiti, fie sa angajeze persoane cu dizabilitati in procent de 4% din numarul total de angajati, fie sa plateasca o taxa echivalenta cu numarul total de persoane cu dizabilitati pe care ar trebui sa il angajeze, inmultit cu 1450 lei (un salariu minim brut pe economie).

UPA Solutions SRL este acreditata sa livreze servicii de consiliere si orientare profesioanala, precum si servicii de mediere profesionala, functionand din 2012 ca unitate protejata autorizata.

Odata cu intrarea in vigoare a noii Ordonante, echipa UPA Solutions a identificat oportunitatea de a media echipele de angajati cu dizabilitati, pentru angajatorii care intra sub incidenta platii taxei de solidaritate conform Legii 448/2006.

Serviciile oferite de UPA Solutions au fost dezvoltate in contextul unei piete a muncii unde integrarea si medierea persoanelor cu dizabilitati este un proces anevoios, de cele mai multe ori angajatorul neavand instrumentele si cunostintele necesare sa asigure adaptarea optima si pe termen lung a locurilor de munca.

Astfel, pachetul integrat de servicii pe care il punem la dispozitie include toate procesele necesare pentru a garanta clientului-angajator nu doar integrarea numarului de persoane cu dizabilitati prevazut de legislatie, ci si evolutia lor catre pozitii cu responsabilitati si atributii pe care le ocupa in prezent persoanele valide.

Printre serviciile oferite enumeram: procesul de identificare, recrutare si integrare a persoanelor cu dizabilitati, verificarea documentelor specifice si asistarea persoanelor in obtinerea documentelor lipsa, realizarea ofertarii, organizarea si programarea pentru procesele de Medicina Muncii si SSM si PSI, prezentarea conditiilor contractuale catre angajati, minim o sesiune lunara de terapie ocupationala, implicare a minim doi asistenti sociali in procesul de adaptare, gestiunea zilnica a activitatilor persoanelor cu dizabilitati.

Încurajam atat persoanele cu dizabilitati, cat si companiile care sunt interesate sa angajeze persoane cu dizabilitati sa ne contacteze!

Detalii despre Proiectul de recrutare

Misiunea proiectului este sa creeze o echipa total inovativa. Astfel, singurele competente solicitate in momentul recrutarii sunt: disponibilitatea de a lucra, de a face parte dintr-o echipa si de a invata lucruri noi.

In acest moment proiectul este deschis pentru Bucuresti si judetul Ilfov. Ne dorim dezvoltarea proiectului cu parteneri si clienti locali, astfel incat sa gasim o modalitate prin care sa extindem la nivel national proiectul.

Posturile pentru care integram se refera la sarcini precum: operare calculator, introducere date, sarcini de secretariat, diverse activitati hand made, sarcini de arhivare, atributii in cadrul echipei de recrutare, sarcini de curatenie, implicuire, mentenanta IT, sarcini in echipa de consiliere si orientare profesionala, atributii in realizarea serviciilor de training, traduceri, sarcini in cadrul departamentului de marketing, urmand ca lista sa fie dezvoltata in baza competentelor persoanelor cu care vom lucra.

Pe parcursul primelor luni de la angajare (intre 6 si 24 luni, in functie de ritmul de lucru si adaptare al fiecaruia), echipa UPA Solutions asigura transpunerea in termeni accesibili a task-urilor de la angajator, catre angajatii cu dizabilitati, prin implicarea unei echipe dedicate pentru acest aspect.

Programul de asistenta la integrare, pe care il desfasuram, prevede inclusiv cursuri de imbunatatire a limbii romane, a competentelor minime IT (excel, word, mail), precum si o serie de activitati terapeutice pentru dezvoltarea aptitudinilor de lucru in echipa, de preluare si prelucrare de sarcini fara temeri, etc.

Invitam persoanele cu dizabilitati sa ne trimita CV-ul la adresa: vreaujob@upasolutions.ro

Toate persoanele cu dizabilitati aplicante sau identificate vor fi contactate telefonic pentru a completa o fisa individuala cu interesele si experienta fiecarei persoane in parte!

Organizam sesiuni de informare catre beneficiarii diverselor asociatii, sau centre specializate, astfel incat informatia sa fie diseminata catre un numar mare de persoane.

Beneficiile proiectului sunt:
– Implicarea activa a marilor angajatori in adaptarea locurilor de munca pentru persoane cu dizabilitati
– Redefinirea conceptului CSR in interiorul multinationalelor, proiectul oferindu-le oportunitatea de a participa in mod activ la cresterea sanselor pentru o viata normala a persoanelor cu dizabilitati
– Cresterea considerabila a oportunitatilor de angajare pentru persoanele cu dizabilitati
– Cresterea veniturilor si imbunatatirea calitatii vietii persoanelor cu dizabilitati
– Oportunitatea de a identifica oameni valorosi cu aptitudini potrivite companiilor, profile care in mod traditional nu ar fi depasit etapa de selectie
– Oportunitatea de a analiza taskurile interne, de suport, dintr-o perspectiva noua si inovatoare

 

Date de contact UPA Solutions:

 

Comments are closed.